مارال ( قصه ها ، شعرها و یادداشت های علیرضا ذیحق)

مارال ( قصه ها ، شعرها و یادداشت های علیرضا ذیحق)

نقل مطالب ترکی و فارسی این وبلاگ در مطبوعات، کتب و شبکه های اجتماعی با ذکر نام نویسنده بلامانع است. alirezazihagh@gmail.com
مارال ( قصه ها ، شعرها و یادداشت های علیرضا ذیحق)

مارال ( قصه ها ، شعرها و یادداشت های علیرضا ذیحق)

نقل مطالب ترکی و فارسی این وبلاگ در مطبوعات، کتب و شبکه های اجتماعی با ذکر نام نویسنده بلامانع است. alirezazihagh@gmail.com

ترجمه شعری از آیلا گورل (AYLA GUREL ) شاعر ترک/ فراموشت نکردم / ترجمه : علیرضا ذیحق

http://s4.picofile.com/file/7975760749/1396607_10202336833404683_1103655240_n.jpg آیلا گورِِل/ ترجمه : علیرضا ذیحق


فراموشت نکردم


برای فراموش کردنت

آنقدرها عاقل نبودم ،

هرکاری  راکردم!

 

http://s4.picofile.com/file/7975760749/1396607_10202336833404683_1103655240_n.jpg آیلا گورِِل/ ترجمه : علیرضا ذیحق


فراموشت نکردم


برای فراموش کردنت

آنقدرها عاقل نبودم ،

هرکاری  راکردم!

حتی جاش که شد

صندوق های قفل دار  راگشودم

مصراع های شعرم را تنپوش تو کردم

وهرترانه ی پراحساس را

به خاطر تو گوش سپردم .

تو که می خندیدی من می گریستم

من که سکوت می کردم

تو فکر می کردی ...

همدیگر را می بوسیدیم

دست در دست هم راه می رفتیم.،

خیلی وقتها راه تمام می شد.

اماعشق تمام نمی شد.

 اکنون

قلب من همچون

 بچه ها ی پرورشگاهی  است

چشم انتظار پدر یا مادر .

پشت در خیلی ها آمدند و رفتند

اما نقطه نقطه ی من ... نشدند .

بین همه چشمانم دنبال تو بود

مثل تو کسی نبود

تو نبودی !

نقطه نقطه ی من ...

تومثل یک جرعه آب بودی.

 آنان شعله ی کمین کرده و منتظرم را

 با چشمان خود روشن کردند

و سیگارها شان را آتش زدند،

بعد ش اما ته مانده هارا

زیر پا له کردند.

نه پیش از تو

نه پس از تو

کسی را مثل تو دوست نداشتم.

چشمم افتاد بر درگاه بی سیرتان

و من اکنون سخت سردم است

نقطه نقطه های ... جمله ام پرنشد

از یادت نکاستم

فراموشت نکردم .

کت ات پیش من مانده است

یکبار هم شده

بیا و برگیر.

 


Ayla Gürel

NOKTA...NOKTAM, UNUTAMADIM SENİ

seni unutmak için

 aklıma olmadık

ne geldiyse yaptım.

 yeri geldi ,

 kilitli sandıkları açtım.

 her bir şiirimin dizesine

 yalnızca seni giydirdim.

 her duygulu şarkıyı ,

 senin için dinledim.

 sen gülerdin

 ağlardım ben,

 konuşurdun ,

 susardım ben düşünürdün...

öpüşürdük

el - ele yürürdün, benimle..

 çoğu zaman yol biterdi de..,

 Aşk bitmezdi.

 Fakat şimdi:

 yüreğim yetimhane çocuklar gibi..

 bir ebeveyn yolu gözlüyor

kapı da

 gelen giden çok oldu ama.

 olmadı nokta noktam.

 içlerinde gözlerim hep seni aradı.

 sana benziyen biri hiç yoktu..

 sen yoktun!

 nokta... noktam

 bir içimlik su misali.,

 pusuda bekleyen alevimi..,

 gözleriyle tutuşturup

sigaralarını yaktılar.

 sonrada izmarit gibi

 ezdiler ayak altında

 senden önce de,

 senden sonra da..

 kimse senin gibi sevmedi.

 yüzüm düştü..,

 yüzsüzlerin dergahında

 Ve ben hep üşüyorum şimdi.

 olmadı nokta.......... noktam

 unutmadım..,unutamadım seni.

 Ceketin bende kalmış.

 Almaya bir kez olsun gel.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.